۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۰۲

اخبار سیستان و بلوچستان/

کمبود آب در پسابندر و گواتر رفع می‌شود

کمبود آب در پسابندر و گواتر رفع می‌شود

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام عملیات احداث آب شیرین کن پسابندر مشکل کمبود آب در این مناطق به طور کامل رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کرمی نژاد اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در اواخر سال گذشته با اعتبار 80 میلیارد ریال آغاز و تامین آب تا افق 15 ساله و به میزان چهار هزار متر مکعب در طول شبانه روز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آب مورد نیاز و مصرفی مردم کیفیت مناسب ندارد، گفت: در مناطق پسابندر و گواتر به دلیل پراکندگی بیش از حد مصرف کنندگان امکان ایجاد شبکه اختصاصی توزیع وجود ندارد و قرار است آب با کیفیت عالی و از طریق شبکه تانکری در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 10 هزار نفر مصرف کننده آب در این مناطق از چاه های دور دست آن هم با کیفیت پایین استفاده می کنند که با اتمام این پروژه و با احتساب افزایش جمعیت در آینده، آب با کیفیت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان همچنین بیان داشت: دولت به منظور تکمیل طرح های خود تصمیم دارد تا نسبت به اجرای پروژه مهر ماندگار در سراسر کشور اقدام نماید.

وی گفت: سهم سیستان و بلوچستان از پروژه های در دست اقدام و زیر مجموعه مهر ماندگار سه پروژه است.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان، آبرسانی به شهرها و روستاهای سیستان از چاه نیمه ها و انتقال پساب از تصفیه خانه به جنوب غرب زاهدان جهت انجام جنگل کاری و استفاده صنعت از جمله طرح های مهر ماندگار در سیستان و بلوچستان است.

کرمی نژاد اظهار داشت: با قرار گرفتن این سه طرح بزرگ در پروژه مهر ماندگار سرعت پیشرفت پروژه ها شتاب بیشتری خواهد یافت.

وی گفت: به منظور اختصاص تدریجی اعتبارات، تکمیل این سه پروژه مهم نیاز به چهار سال زمان داشت که با قرار گرفتن در مهر ماندگار زمان تکمیل و بهره برداری آنها به یک سال تقلیل خواهد یافت.

کاهش 3.8 درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال 90

مدیر کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته، 929 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با سال 89 که 966 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 3.8 درصد کاهش را نشان می ‌دهد.

رضا عبدی بیان داشت: از تلفات رانندگی سال گذشته 747 نفر مرد و 182 نفر زن بودند.

وی افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 690 مورد در جاده ‌های برون شهری و پس از آن با 109 مورد در تصادفات درون شهری،95 مورد در جاده‌ های روستایی و 35 مورد نامعلوم گزارش شده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته، آمار پنج هزار و 333 مصدوم حوادث رانندگی در مرکز پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ثبت شده است که از این تعداد چهار هزار و 38 نفر مرد و یک‌ هزارو 295 نفر زن هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مصدومین حوادث رانندگی سال گذشته نیز در مقایسه با سال 89، 6.9 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد مصدومین حوادث رانندگی سال 89، پنج هزار و 731 نفر بوده است.

وی افزود: در اسفند ماه سال 90 نیز تلفات حوادث رانندگی 74 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 89، 16.9 درصد کاهش را نشان می ‌دهد.

عبدی بیان داشت: از مجموع 74 کشته حوادث رانندگی اسفند ماه، 59 نفر مرد و 15 نفر زن بودند.

وی گفت: 58 نفر از کشته شدگان حوادث رانندگی اسفند ماه در جاده‌ های برون شهری، چهار نفر در جاده‌ های درون شهری، 10 نفر در جاده‌ های روستایی و دو مورد نامعلوم ثبت شده است.

وی افزود: تعداد مصدومین حوادث رانندگی اسفند ماه نیز 335 نفر است که این آمار در مقایسه با 400 مصدوم حوادث رانندگی که در اسفند سال 89 به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند، 16.3 درصد کاهش داشته است.

پدید آمدن جامعه آگاه و توانا با همت معلمان و اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تبریک روز معلم به معلمان و اساتید، اظهار داشت: همت معلمان و اساتید سبب پدید آمدن جامعه آگاه و تواناست.

احمد مهربان با اشاره به جایگاه ارزشمند معلم در اجتماع گفت: همت اساتید و معلمان باعث روشنگری دانش آموزان و دانشجویان در روند ارتقای‌ کشور عزیزمان می شود.

وی افزود: به گفته معصومین مداد معلمان جایگاهی بالاتر از خون شهیدان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مناسبت فرا رسیدن روز معلم جهت قدردانی و ارج نهادن به زحمات اساتید دانشگاه، با حضور در کلاس های درس و اهدا شاخه گل به اساتید، روز به معلم را تبریک و از اساتیدی که با حضور به موقع در کلاس درس بر دانشجو و سیستم آموزش ارج می نهند تشکر ویژه نمود.

راه‌ اندازی تجهیزات مخابراتی به ارزش 500 هزار یورو در چابهار

رئیس اداره مخابرات چابهار در حاشیه راه ‌اندازی و نصب تجهیزات مخابراتی در این شهرستان اظهار داشت: تجهیزات مخابراتی باند فرکانسی و ارتباط متنی به صورت دیجیتال به ارزش500 هزار یورو در این بندر نصب و راه ‌اندازی شد.

ملک حسن پاد گفت: نصب تجهیزات مخابراتی باند فرکانسی و ارتباط متنی به صورت دیجیتال دارای مزیت ‌هایی از جمله پوشش رادیویی در مناطق دریایی با برد بیش از 150 مایل دریایی، سهولت در ارائه خدمات رادیویی به ناوگان کشتیرانی اعم از تجاری و سنتی، دریافت پیام اضطراری از تمامی شناورها به منظور کمک رسانی به موقع به آنها، قابلیت دریافت همزمان چهار پیام روتین و اضطرار، قابلیت ارائه سرویس خدمات رادیویی و رادیو تلفنی، توصیه‌ های پزشکی رادیویی همزمان به دو شناور و دریافت و ارسال پیام به شش شناور به صورت همزمان را دارا است.

وی افزود: این تجهیزات منطبق بر استانداردهایITU و سیستم جهانی ایمنی و اضطرار دریایی در کشور آلمان ساخته شده است.

متلاشی شدن باند سارقان مسلح در سیستان و بلوچستان

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان بیان داشت: باند سارقان مسلح منازل در زاهدان متلاشی و شش نفر از اعضای این باند دستگیری شدند.

سرهنگ محسن عطار گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه منزلی در یکی از خیابان های شهر زاهدان و به سرقت رفتن مقادیر زیادی طلا و زیور آلات، ماموران مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان اقدامات خود را جهت شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند.

وی افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند یکی از سارقان را هنگام فروش طلاهای مسروقه دستگیر و طی بازجویی های فنی یکی دیگر از همدستانش را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را نیزدستگیر کنند.

وی اظهار داشت: متهمین با قرار گرفتن در برابر ادله پلیس به انجام سرقت مسلحانه از منزل شاکی با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف و ماموران نیز چهار نفر دیگر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیرکردند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان گفت: در بازرسی از منزل سارقان تعداد سه قبضه انواع سلاح، مقادیری طلاجات سرقتی به همراه دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو که در سرقت های مسلحانه بکار گیری می شد کشف و ضبط و متهمین نیز تحویل مراجع قانونی شدند.

کد خبر 1591800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha